התוכנית לפיתוח הצפון יצאה לדרך: 12 מיליארד יושקעו בקידום האזור

השקעה בתחבורה ותשתיות: התכנית כוללת השקעה מאסיבית בפרויקטי תחבורה כגון רכבת קלה בין חיפה לנצרת, הארכת קווי המטרונית מחיפה לערים הסמוכות, הקמה, שדרוג והרחבה של כבישים חלפים באזור הצפון ועוד. היקף ההשקעה בתשתיות עומד על כ-12 מיליארד ש"ח
איתי גדסי No Comments on התוכנית לפיתוח הצפון יצאה לדרך: 12 מיליארד יושקעו בקידום האזור

נתניהו: אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד. העתיד זה אנשים צעירים, העתיד זה תעסוקה, העתיד זה שילוב של שני עקרונות גדולים, שהם יוצרים את המרקם החברתי, את התקווה, את הצמיחה. שני העקרונות הללו זה שילוב של שני דברים: שילוב של תשתיות ממשלתיות יחד עם יוזמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארוע הצגת התוכנית לפיתוח הצפון במעלות תרשיחא Photo by Kobi Gideon / GPO
השקעה בתחבורה ותשתיות: התכנית כוללת השקעה מאסיבית בפרויקטי תחבורה כגון רכבת קלה בין חיפה לנצרת, הארכת קווי המטרונית מחיפה לערים הסמוכות, הקמה, שדרוג והרחבה של כבישים חלפים באזור הצפון ועוד. היקף ההשקעה בתשתיות עומד על כ-12 מיליארד ש"ח
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק היום יחד עם שר האוצר והכלכלה משה כחלון, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי וראשי ערים מהצפון את התוכנית לפיתוח הצפון באירוע שהתקיים במעלות תרשיחא. התוכנית בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים.

התכנית, שתובא לאישור הממשלה ביום א', היא פרי עבודת מטה אינטנסיבית שהוכנה על ידי צוות מקצועי. התכנית מתבססת על עבודה כלכלית המצביעה על פערים משמעותיים בנתוני התעסוקה והשכר של מחוז הצפון ביחס לשאר חלקי המדינה. בנוסף לכך, התכנית גובשה בשיתוף מלא של נציגי הרשויות המקומיות ממחוז הצפון ונציגי האשכולות האזוריים.

במסגרת התכנית יקודמו צעדים בתחומי הפעילות הבאים: פיתוח כלכלי: במסגרת הפיתוח הכלכלי יופעלו בשנות התקציב הקרובות כלי סיוע בהיקף של 600 מיליון ש"ח. בתוך כך, יופעלו מאמצים למשיכת חברות, יוקצו מענקים להגדלת הפריון בתעשייה ובמסחר, וכן יוקצו תקציבים ייעודיים לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, לעידוד המחקר והפיתוח ויינתנו מענקים לעידוד התיירות והתשתיות.

השקעה בתחבורה ותשתיות: התכנית כוללת השקעה מאסיבית בפרויקטי תחבורה כגון רכבת קלה בין חיפה לנצרת, הארכת קווי המטרונית מחיפה לערים הסמוכות, הקמה, שדרוג והרחבה של כבישים חלפים באזור הצפון ועוד. היקף ההשקעה בתשתיות עומד על כ-12 מיליארד ש"ח.

טיפוח ההון האנושי: במטרה לצמצמם פערים ברמת החינוך וההשכלה הגבוהה בין מחוז הצפון לשאר חלקי המדינה, יוקצו בהחלטה זאת תקציבים בסך של מיליארד ש"ח. התקציב ייועד להגדלת שעות ההוראה במחוז הצפון, הגדלת ההשקעה בחינוך הבלתי פורמאלי והגדלת תקציבי בינוי בתי הספר. כמו כן, יוגדלו במסגרת ההחלטה מכסות הסטודנטים במוסדות אקדמיים במחוז הצפון, לרבות סטודנטים במקצועות טכנולוגיים. כמון כן יקוצו תקציבים לבינוי במוסדות ההשכלה הגבוהה.

חיזוק שלטון המקומי: במטרה לחזק את הרשויות המקומיות ואת האשכולות הפועלים במחוז הצפון, יוקצו במסגרת ההחלטה 220 מיליון ש"ח לטובת העמדת מענקי פיתוח לרשויות חלשות וסיוע לפעולות שונות לחיזוק השלטון המקומי בצפון.

שדרוג השירותים הציבוריים במחוז הצפון: במסגרת ההחלטה, יוקצו תקציבים ייעודיים לשיפור ושדרוג מערכת הבריאות במחוז הצפון וכן לשיפור מערכת הרווחה. לתחום הבריאות יוקצו מעל ל-900 מיליון ש"ח לטובת בינוי מחלקות, תכנית לאומית לקיצור תורים, תקצוב פרויקטים ייעודים ועוד. כמו כן יוקצו תקציבים נוספים לפעילות מערכת הרווחה, כך שסך ההשקעה בתחומים אלו בשנים הקרובות יגדל במיליארד ש"ח, במטרה לשפר את איכות החיים במחוז הצפון.

בנוסף להשקעות הממשלתיות יוקצו 400 מיליון ש"ח על ידי קק"ל לטובת פרויקטים בתחום עידוד פעילות המחקר, בינוי מעונות סטודנטים, תשתיות בתחום התיירות, פרויקטים תומכי דיור, וכן תקציבים לבינוי במערכת הבריאות.

כמו כן, יוקמו במסגרת ההחלטה מספר צוותי עבודה בהובלת מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שמטרתם לקדם צעדים אסטרטגיים כגון העתקת מחנות צה"ל למחוז הצפון במטרה לייצר מינוף כלכלי, בחינת העתקת חברות ממשלתיות בעלות אופי טכנולוגי למחוז הצפון, העתקת המכון הוולקני ועוד. תכלית העבודה של צוותים אלו היא לייצר עוגנים כלכליים שיאפשרו פיתוח כלכלי נוסף במחוז הצפון מעבר לצעדים המיידים אשר יקבעו במסגרת החלטת הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד. העתיד זה אנשים צעירים, העתיד זה תעסוקה, העתיד זה שילוב של שני עקרונות גדולים, שהם יוצרים את המרקם החברתי, את התקווה, את הצמיחה. שני העקרונות הללו זה שילוב של שני דברים: שילוב של תשתיות ממשלתיות יחד עם יוזמה, עם שוק חופשי, זה מה שאנחנו עושים. לוקחים תשתיות של הממשלה ומעודדים את התעסוקה הפרטית, שהיא בסוף נותנת את התמורה הגדולה ביותר.

אנחנו הולכים לעשות כמה וכמה דברים שיפורטו כאן על ידי חבריי, אבל קודם כל אזורי תעשייה ומכון לייצור מתקדם וחדשנות. חדשנות זה המחר, חדשנות תהיה בגליל. זה כבר קיים בכמה מקומות, כמה דברים שקשורים במדינה, בביטחון, אבל אנחנו הולכים להרחיב את זה. אנחנו הולכים גם להביא הנה מפעלים ביטחוניים. כבר יש מפעל אחד חשוב שמתווסף למה שקיים, ומתוך המפעלים האלה באה חדשנות ועוד מפעלים. אנחנו נעודד את זה.

אנחנו נשקיע השקעה של מיליארדי שקלים במערכת הרפואה בצפון, בבריאות; אנחנו נגדיל את מספר המיטות; אנחנו נשדרג את התשתיות של בתי החולים; אנחנו נמשיך לפתח את בית הספר לרפואה בצפת, שהופך להצלחה מסחררת – גם זה יבנה תעשיות של המחר. אנחנו רוצים להדגיש את הקדמה, את המחקר, את התעשייה ואת הכלכלה. אנחנו נחזק את מוסדות החינוך, הרי זו התשתית השואבת – גם את זה אנחנו עושים. אנחנו נמשיך להשקיע בתחבורה, זה כבר ברור לכם, אתם רואים את זה. לא יהיו פקקים, זה יזרום. יזרום יחד עם החיים, יחד עם הקדמה, יחד עם הצמיחה, ואני רוצה גם לראות פה תיירות. הגליל זה ערש של תרבויות גדולות ושל דתות גדולות, ואין דבר כזה בעולם – ואנחנו רוצים להביא הנה המוני תיירים. יש לנו תוכניות גדולות מאוד ואני רק נגעתי בקצה המזלג במה שהשרים ואנשים שאמונים עליהם והנשים שאמונות עשו כאן עבודה, פשוט מלאכת מחשבת וההתחלה חשובה מאוד.

יש בצפון כאן אנשים נפלאים וראשי ערים מצוינים ואזרחים חדורים באהבת הגליל, שגם הם רוצים לראות את ההתפתחות הזאת, ואני רוצה להגיד שהדבר החשוב ביותר הוא באמת לראות את ההגירה חזרה לגליל, כמו שהדבר הזה לא היה בכלל במונחים של המדינה שלנו במשך עשרות שנים – וזה קורה עכשיו הלכה למעשה בדרום, וזה יקרה בצפון. אנחנו גאים בצפון, אנחנו גאים במדינה שלנו.



0 תגובות